Intuïtieve vorming kinderen
Hooggevoelige kinderen hebben een zeer gevoelig zenuwstelsel waaroor prikkels, zoals lawaai, licht, veranderingen, sterker doorkomen als bij andere kinderen. Door al de prikkels die ze binnenkrijgen zijn ze snel afgeleid en kunnen zich moeilijk concentreren in de groep. Vaak krijgen deze kinderen een stempel opgedrukt zoals ADHD, syndroom van Asperger of een of andere vorm van autisme. Ook kan het voorkomen dat hooggevoelige kinderen dyslexie hebben.

Hoog gevoeligheid lijkt samen te hangen met een actieve rechter hersenhelft. Via de rechterhersenhelft zijn we vooral ingesteld op de wereld binnenin onszelf, ons innerlijk weten en voelen. Ook onze sociale en emotionele vaardigheden hangen ermee samen. Daardoor verwerken we inkomende informatie in een andere volgorde;. “Zien“ gaat voor “horen”, “beelden” gaan voor “woorden” en ze letten erg op de indeling van de ruimte om hen heen.

Hooggevoeligheid en hoge intuïtie is een gave als je zelf kunt bepalen welke prikkels binnenkomen en welke niet. Spelenderwijs leert u kind hoe zich te aarden en hoe de binnengekomen prikkels weer af te voeren en zich af te sluiten op de manier die .uw kind het prettigst vindt. De ballans herstellen tussen geest en lichaam.

Ook besteden we aandacht aan dat wat u kind hoort, ziet, voelt of ruikt te erkennen. Ermee te spelen zodat hij/zij vertrouwen krijgt in wat er binnenkomt en wat hij/zij ervaart ook juist is. Ook wordt er aandacht besteed aan de intuïtieve belevingen die u kind heeft. Het kind leert daar mee om te gaan maar ook zich af te sluiten indien nodig. Dit doen we d.m.v. spel, muziek, oefeningen die erop gericht zijn om de hersenhelften met elkaar te verbinden zodat de informatie die binnenkomt beter verwerkt kan worden , geleide meditatie etc.

Meebrengen: Makkelijke kleding, schriftje, pen. Lijkt dit wat voor uw kind of voor meer informatie kunt u contact opnemen.

DelenShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn